ENGLISH

BB Media: The inclusion of FAST signals, AVOD, and ASVOD plans reminds us of a path already taken by pay TV

Miryana Márquez| February 9, 2024

Rosario Buil, Chief Customer Officer of BB Media

In the PRODU 2023 OTT & VOD Guide, Rosario Buil, Chief Customer Officer of BB Media, questioned whether the platforms’ journey will follow that of pay TV in Latin America.

“We all know that in recent years, OTT platforms have gained great popularity in Latin America and changed how people consume audiovisual content.” For her, with the arrival of giants such as Netflix, Amazon Prime Video, Disney+, and HBO Max, among others, the entertainment market has experienced changes. “But the inclusion of FAST signals, AVOD, and ASVOD plans remind us of a path already taken by traditional pay TV.”

Buili, who joined BB Media in 2018, assured that pay TV has experienced significant growth in Latin America between 2015 and 2022, reaching 82.7 million homes by the first quarter of 2023. “However, penetration level continues to be flat in most markets, and even Brazil, Mexico and Ecuador have been showing declines.”

She considers that one of the main challenges is the lack of access to high-speed Internet and the digital divide that still exists in some Latin American countries. “In other regions, the level of OTT consumption exceeds 80% of households on average, while in Latin America, it is 49%. Another challenge is finding the best way to monetize due to the cost that each subscription represents to households”.

She also said there are similarities between pay TV and OTT platforms in their beginnings when pay TV offered a service that began being advertising-free and later expanded its profitability by including ads. “We see the same thing happening in the on-demand platforms’ strategy in Latin America, beyond the AVOD model, opening a cheaper subscription plan (ASVOD) as Netflix or ViX implemented in the region. But we also see this option in US plans on leading platforms such as HBO Max and Paramount+, which may anticipate a similar impact for LatAm.”

In her opinion, although OTT platforms are in a more favorable position to grow and readapt in the region, they still face obstacles in terms of Internet access and competition in the market. “As the market continues to evolve, it will be interesting to see how these trends develop and affect how consumers watch content in Latin America.”

To read the full article, visit PRODU OTT & VOD Guide 2023

Diario de Hoy

lunes, 25 de noviembre de 2024

Image

Nicolás Alemparte de Mega Chile: La nueva versión de Amores de mercado mantiene el espíritu de la historia original

Pedro Campos, Amparo Noguera y Andrés Velasco
Image
FESTIVAL DE PUBLIFICCIÓN

• Jorge Martínez de Carmela Produce: El entertainment tiene que monetizar sí o sí

• Panel Cómo financiar tu propio proyecto: La clave para atraer inversores es tener ROI sólido y gestión de riesgos

• Alfonso Calzalilla de Make It Cute TV: Estamos produciendo más, con menos dinero y con más coste

• Panel de Distribución y Marketing: El branded content como herramienta de storytelling para las marcas

• Panel Alicante, plató de cine: El Campello y Ciudad de la Luz son un tándem perfecto para el cine

Balance de MIP Cancun: el acierto de los bootcamp y summits de ejecutivos junto a la realidad de los números

Elefantec Global anunció expansión de su acuerdo con 2bLatam para llevar Enchufe TV a EE UU y otros territorios

Daniel Segredo Caracol Mip Cancun

Caracol Televisión presentó en MIP Cancun una oferta liderada por éxitos internacionales

Sibel Levendoglu, de Kanal D International

Kanal D International llevó a MIP Cancun My mother’s tale, The family burden y El secreto de las perlas

Ekin Koyuncu, directora de Distribución Global y Asociaciones de OGM Universe

Ekin Koyuncu de OGM Universe: Los clientes recibieron muy bien nuestro nuevo drama Six of us

Alejandro Linares de Canal Trece: MIP Cancun fue un espacio para distribuir contenidos y explorar coproducciones

Maca Rotter de Panadería: La industria está sostenida por las marcas

Eduardo Rosado de RoMe Studios: A mediados de 2025 tendremos nuestra certificación TPN

Héctor Arosemena de Roadmap: Acabamos de terminar la serie Elegidos por su chispa que potencia el talento local, urbano y musical

Marcela Angulo, de Earth Angle

Earth Angle presentó en MIP Cancun dos contenidos que invitan a reconectar con las raíces: Amarse 10 y Frutas perdidas

Image
ACTUALIDAD

• Ningún Creativo abre oficinas en Toledo y Colombia para realizar docuserie Raíces del exilio en alianza con organismo español

• Grupo América de Argentina suma nuevo accionista

• Alan Sokol de Hemisphere: Nuestro canal FAST TODO NOVELAS, Más Pasiones ingresa en Roku México y EE UU

• Panea.tv firmó acuerdo con Anime Remow LatAm, propietaria de Anime Onegai, para expandir oferta de animé en la región

• Ecuador, Perú y México destacan como los países más interesados en contenido coreano, según BB Media

• El Festival de Málaga presentó el cartel de su edición 28 diseñado por Javier Díaz Garrido

• DIRECTV y DGO impulsan conectividad y entretenimiento en alianza con ISP

Image
HOY

• PRODU HOY- #PRODUprimetime con Ríchard Izarra desde Monterrey: Gabriel Guzmán, Ana Medellín, Mariana Ortiz, Rodrigo “Viin” Angelini, Luis González, Adam Pérez y Andrés Valenzuela del Clúster audiovisual Nuevo León

Image
FESTIVAL DE PUBLIFICCIÓN
Image
Image
Image
Image
Image
Image
ACTUALIDAD
Image
Luis Dévora y Juan Sánchez de la Sociedad Española de Patrimonio Cultural, y Mónica Munévar de Ningún Creativo en la firma del convenio
Image
Gustavo Scarglione tiene una amplia trayectoria en medios de comunicación
Image
Alan Sokol de Hemisphere
Image
Image
Image
Image
Directv Go
Image
HOY
Image

PRODU sigue manteniendo a la industria informada con entrevistas exclusivas. Este lunes 25 llega una nueva edición de #PRODUprimetime con Ríchard Izarra desde Monterrey con Gabriel Guzmán (StudioMart e Imagyx), Ana Medellín (Filma Nuevo León), Mariana Ortiz (directora del clúster), Rodrigo “Viin” Angelini (Fantasma Films), Luis González (La Habichuela Mágica), Adam Pérez (La Tuna Films, Bengala, Detective), Andrés Valenzuela (Makai Cinema) del Clúster audiovisual Nuevo León.