ENGLISH

SNL Kagan: U.S. TV station owners’ retrans fees expected to reach US$9.3 billion by 2020

Maribel Ramos-Weiner| October 28, 2014

The projections for growth are based on rising per-month sub fees for TV station owners in recent negotiations

SNL Kagan has updated their industry retransmission fee projections and now expects U.S. TV station owners’ retrans fees to reach US$9.3 billion by 2020, versus the projected level of US$4.9 billion this year. At the same time, SNL Kagan projects rising reverse retrans compensation rates based on recent deals, leading to a higher percentage of retrans fees flowing back to the broadcast networks. The good news is the projections still indicate net retrans growth for affiliated stations, albeit at lower rates than last year. The projections for growth are based on rising per-month sub fees for TV station owners in recent negotiations, as well as a new set of expectations for what broadcast networks are asking in programming compensation from their affiliates. Despite recent regulatory efforts to chip away at TV stations’ bargaining position in negotiations with multichannel operators and potentially slow the growth of retrans, the market at least near term continues to march higher. SNL Kagan’s projections call for retrans revenues to rise to US$8.78 billion by 2019, versus their 2019 projection of US$7.64 billion from last year. The average US$1.32 retrans fee that SNL Kagan anticipate the industry will receive by 2017 across all markets and all affiliates puts TV stations above all but five basic cable networks in terms of affiliate fees per sub per month, with networks such as ESPN (US$7.72) and TNT (US$1.92) all still above that average mark. Most RSNs are projected to be significantly above this US$1.26 benchmark. SNL Kagan has also updated their reverse retrans projections, which project the funds flow from the affiliate and O&O stations back to their network partners. Their projections show that the affiliate reverse retrans funds flow back to the networks could increase from US$1.53 billion in 2015 to US$3.22 billion in 2020.

Diario de Hoy

martes, 5 de noviembre de 2024

Image

Alejandro Kember de AMCI-LA: La TV paga todavía es redituable pero hay un cambio en las formas de consumo y en la manera de distribución

Image
VIPS

• Carlota Vieira de SIC: Aparte de las series seguimos trabajando con las telenovelas como la adaptación de Broken promise de Kanal D

• Frank Rodríguez, actor y productor: Inicia La Gran Fiesta del Cine Mexicano que es el festival que promueve el cine jalisciense y mexicano

• Directora Alba Gil de El secreto del río: Siempre he tenido experiencias positivas y de mucho diálogo con los ejecutivos de todas las plataformas

• De La ruta de Enrique a construir una empresa en EE UU con un catálogo de nueve series y un podcast

Julián Gil y Valeria Marín serán los conductores de los Premios PRODU de la Industria

Luego de los Premios PRODU de la Industria se realizará la PRODU 35 after party, powered by Intermedya

Ganadores Premio PRODU Industria

Premios PRODU de la Industria reunirá a los más importantes ejecutivos del entretenimiento iberoamericano

Image
ACTUALIDAD

• VIP 2000 TV y ZEE Entertainment invitan a su VIP Lunch Screening el jueves 21 en MIP Cancun

• Studio 100 International presentará su película Heidi: Rescue of the Lynx durante AFM en Las Vegas

Carlos Mesber de We Love Entertainment lanza fundación Yo Vivo en el Amor

Image
CONTENIDOS

• Película Bogotá: city of the lost se grabó en Colombia con equipo de 65 surcoreanos y 200 colombianos

Palabra de honor debutó por Canal 13 de Chile como lo más visto del domingo 3

• Mega sigue liderando la televisión chilena en octubre

Image
VIPS
Image
Image

El actor y productor Frank Rodríguez, organizador de La Gran Fiesta del Cine Mexicano, festival de cine jalisciense y mexicano que se celebra por 12.ª vez en alianza con Cinemex entre el 8 y el 15 de noviembre en Guadalajara, explicó que buscan promover el cine hecho en Jalisco y en México, además de que este sea sostenible económicamente y animar a los jóvenes a tomar el camino de la producción audiovisual.

Image

Alba Gil, cineasta mexicana-canadiense, es la directora de la serie El secreto del río para Netflix que actualmente despunta en esa plataforma, así como de la película El diario, de Amazon Studios, que ha tenido gran éxito en México.

Image

Enrique Márquez tuvo un sueño hace más de 11 años: viajar con su mochila y grabar sus viajes para relatar sus aventuras a los sobrinos. De aquel sueño nació La ruta de Enrique. Desde entonces a hoy, Márquez creó LRE Holding LLC en EE UU y prepara un catálogo de ocho series de televisión y un podcast, con temáticas sobre viajes, comida, religión, realities y concursos, dirigidas al público de EE UU y Latinoamérica.

Image
ACTUALIDAD
Image
Image
Image
CONTENIDOS
Image
Image
Sergio Lagos y Karla Constant
Image