ENGLISH

TV Azteca: To make an original production is always a big challenge

Maribel Ramos-Weiner| October 14, 2016

Ana Celia Urquidi is in charge of the Talent Coordination at TV Azteca (in the picture with Ríchard Izarra, Editor-in-Chief at PRODU)

Ana Celia Urquidi, in charge of the Talent Coordination at TV Azteca, in an exclusive interview with Ríchard Izarra, Editor-in-Chief at PRODU, tells her plans upon her return to TV Azteca.

Throughout her career she has produced more than 35 stories, including telenovelas, series, and others. Telenovela is a format she has enjoyed very much.

“We have been receiving lots of material from the start of April,” and this has given them time to make a very conscious analysis, “mainly regarding the story we are going to tell.”

She sees “that the characters, the story, is not a repetition, that it is not boring, that it doesn´t follow a similar pattern to something previous”. They have been working on this for six months to start making their first original productions.

“To make an original production is always a big challenge because it is not the same to have a proven story that you just have to adapt.”

What they are going to make is a melodrama, “because it is the genre that the audience in Mexico and Latin America consume, it is what we like, what we identify with.” That is the case of Desaparecida, one of the new productions that, together with La Fiscal de Hierro will be launched in two weeks.

Urquidi, used to be an actress and worked for 19 years with Epigmenio Ibarra in Argos, and she will be at Mipcom junto a Joshua Mintz.

Diario de Hoy

viernes, 10 de enero de 2025

Image

Llega ReelShort a producir en Latinoamérica contenido corto dramático en formato vertical

Maritza Castro, project manager de Crazy Maple Studio
Image
ACTUALIDAD

• Ex BBC Studios Karina Dolgiej se suma a Grupo iZen como directora de Negocio Internacional y Coproducciones en nueva oficina de Miami

• Val Boreland presidenta de Entretenimiento de SpinCo, la empresa de medios que saldrá de la planeada escisión de Comcast

• Scarpetta Media adquiere derechos del formato japonés Don’t Show Your Pants de Kansai TV para LatAm y EE. UU.

• Megacable se une a ACE para combatir la piratería digital en América Latina

• Informe BB Media- Streaming 2024: Nuevas plataformas y tendencias globales

• DeAPlaneta Entertainment celebra su 25 aniversario este 2025

Image
CONTENIDOS

Ana de nadie de Estudios RCN se transmite en Azteca Uno

Algo azul es la película con la que 11:11 Films & TV vuelve a contar historias hechas en Colombia

• Quinta temporada de El desafío llega este viernes 10 a Antena 3 Internacional

Los dos hemisferios de Lucca estrena en Netflix el 31 de enero

• Atresplayer Internacional presenta fuera de España La novia gitana

Image
HOY

• PRODU Tecnología evoluciona y ahora el newsletter será semanal

Image
ACTUALIDAD
Image
Karina Dolgiej BBC Studios Latin America US Hispanic
Image
Image
Hernán Salama y Jonathan Wul de Scarpetta Media

Scarpetta Media trae a Latinoamérica y EE. UU. el formato más aclamado de Fresh TV Formats en Mipcom 2024, Don’t show your pants, de Kansai TV de Japón. El acuerdo abarca los derechos exclusivos para toda Latinoamérica, incluyendo Brasil y todo el territorio de EE. UU.

Image
Enrique Yamuni Megacable
Image
Image
Logo 25 aniversario DeAPlaneta
Image
CONTENIDOS
Image
Ana de nadie Estudios RCN
Image
BTS Algo azul de 11:11 Films & TV
Image
Image
Los dos hemisferios de Lucca es basada en el libro homónimo de Bárbara Anderson

La película Los dos hemisferios de Lucca, basada en el libro homónimo de Bárbara Anderson, estrena en Netflix este 31 de enero. Es producida por Woo Films, dirigida por Mariana Chenillo y protagonizada por Bárbara Mori y Juan Pablo Medina. Mariana Chenillo y Paulina Albarrán hacen la producción ejecutiva y Rafael Ley, Mónica Vertiz y Ximena Castro son los productores.

Image
Image
HOY
Image
Noticias relacionadas (1)